Utbildningar

Clea Sangborn

Avancerad kurs om uppdraget som målsägandebiträde.

09.00 - 16.00 23 November, Quality Hotel Grand Kristianstad

Kursen tar bl.a. upp de lite svårare skadeståndsfrågorna, hur försäkringsersättning påverkar skadeståndet och kostnadsriskerna för målsäganden

Tidigare utbildningar

UB

Att företräda barn

09:00 - 16:30 Fredagen den 25 maj 2018, , Hotell Royal Corner (Växjö)

Kursen vänder sig främst till advokater och biträdande jurister på advokatbyrå som arbetar eller kommer att arbeta med uppdrag som särskild företrädare, offentligt biträde i LVU, målsägandebiträde eller offentlig försvarare för unga lagöverträdare.

Skärmavbild 2018-02-07 kl. 12.03.44

Försvararen i förundersökningen

09.00 - 17.00 Torsdagen den 26 april 2018, Hotell Royal Corner (Växjö)

*DENNA KURS ÄR NU FULLBOKAD*
Kursen vänder sig till advokater som sysslar med och har viss erfarenhet av brottmål. Kursen kommer på ett praktiskt sätt att gå igenom försvararens arbete under förundersökningen, vid polisförhör och i förhörssituationer i domstol.

Bodelning och boutredning med advokat Fredric Renström

12:e och 13:e oktober 2017, Elite Hotell (Växjö)

Vill du lära dig mer om Bodelning och Boutredning? Tillsammans fördjupar vi oss i rättsläget och praktiska metoder för att ta oss an framtida utmaningar. Du får del av konkreta råd och instruktioner så väl som expertens bakomliggande tankar.

Brottmålskurs i kriminalteknik med advokat Björn Hurtig

24:e november 2017, Elite Hotell (Växjö)

Den 24 november är du hjärtligt välkommen att delta på vår kurs i kriminalteknik. Kursen innefattar kriminalteknik från ett försvararperspektiv. Den kommer att utgå från vissa välkända brottmål där kriminaltekniska och rättsmedicinska frågor kommit att spela avgörande roll.

palmgren-paulsson-crop-u13399

Vårdnad, boende och umgängesrätt med barn med advokat Sophie Palmgren Paulsson

2:a februari 2016, Fritzatorpet (Olofström)

Kursen kommer att behandla de allmänna aspekterna på mål som rör vårdnad, boende och umgänge. Vi kommer att behandla den första klientkontakten, det inledande agerandet, handläggningen, utformning av stämningsansökan och svaromål, förberedelser och vad som händer vid en muntlig förberedelse (konfliktlösning, överenskommelser och beslut).

Scroll to top